OT: postgresql vs. M$ SQL ??

Roman Barczyński pld w miech.pl
Śro, 27 Lis 2002, 17:07:36 CET

Dnia 2002-11-27 11:11, Sławomir Stuglik napisał:

>   Co jest bardziej wydajne na maszynie 2x Pentium III (1GHz)
>
>   PLD + postgreSQL
>
>   czy
>
>   MS Windows 2000 + MS SQL Server 2000 Standard Edition??
>
>   Znacie może wyniki jakis testów, cos co moze przekonac
>  szefostwo do jednej lub drugiej wersji ??

to ja trochę o wydajności:
jeśli chodzi o tak zwany system z pudełka to może winda + mssql jest
trochę do przodu bo w przypadku PLD nie dostajesz pudełka z instrukcją
etc. - generalnie problemy zaczynają się gdy chcesz to trochę dostroić i
zoptymalizować:
jak wiadomo wydajność dysków jest dość ważna jeśli chodzi o bazy danych
i tu postgres wygrywa łatwością konfiguracji podziału przestrzeni (np.
bardzo silnie obiążaną tabelę za pomocą symlinka przenosisz na inny
[czyt. nowiutki szybciutki scsi] dysk!).

Co do konkretnych przypadków:
  - widziałem MSSQL chodzącego na mocno obciążonym serwisie WWW i tam (2
proce na serwerze tylko dla SQL) chodziły na 101% [sic!] obciążenia cały
czas - wszystko co miało się tam dziać to: pobieranie artykułów (html) z
bazy oraz forum (jakiś join + obliczanie ilości postów w wątku).
Artykułów jest ze 6000 a postów ze 350 tys. i dopóki nie wywalili tego
liczenia ilości postów w wątku mieli wizję upgrade'u serwera
(dokładnej specyfikacji nie znam ale na pewno 1GB RAM 2x CPU
prawdopodobnie 600-1000MHz)

  - drugi przypadek to Postgres 7.2 (a chodzi tam od werji 6.0) bazka
średnia (4 tab po 120 tys, 2 po 40 + drobne smieci), oprogramowanie z
licznymi joinami (po 3,4 na tych właśnie tabelach), okresowo nawet po
70-80 połączeń jednoczesnych i tam jeszcze sobie seti chodzi w tle i
liczy (2xCel1000 512RAM/Intel)

Generalnie poczytaj PostgreSQL Performance Tuning (jest gdzieś taki pdf
w miarę krótki...)

romke

--
romke [ pld(at)miech.pl ]
  Niechaj twe słowa będą nieustraszone: kto prosi nieśmiało, uczy odmowy.