OT: postgresql vs. M$ SQL ??

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Czw, 28 Lis 2002, 23:05:14 CET

On Wed, Nov 27, 2002 at 11:11:07AM +0100, Sławomir Stuglik wrote:
>   Co jest bardziej wydajne na maszynie 2x Pentium III (1GHz)
>   PLD + postgreSQL
>   MS Windows 2000 + MS SQL Server 2000 Standard Edition??

w/g testów które przeprowadził greatbridge pgsql wypadł lepiej niż
mssql. z tym, że w teście nigdzie nie było nazwy mssql - były
"proprietary 1 i proprietary 2". nieoficjalnie: mssql i oracle. obie
wypadły gorzej niż pgsql, ale to może być pochodna tego, że greatbridge
zajmował się pgsql'em.
w/g mnie pgsql jest lepszym wyborem. wiedząc pod co kupujemy serwer
trzeba tylko kupić odpowiedni - odpowiednio skonfigurowany. a ta
konfiguracja pewnie będzie inna niż optymalna dla mssql'a. i dlatego nie
da się tego wiarygodnie porównać "jeden do jednego".

dodatkowo: za zaoszczędzone na licencji bazy danych pieniądze można
dokupić ciut więcej ramu czy dysków :) albo zatrudnić konsultanta który
skonfiguruje serwer i zainstaluje pgsql'a i go ztuninguje.

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam