Fwd: Re: Vhosty w apache ?

Jacek Rzęsista jasio w myslenice.pl.eu.org
Pią, 29 Lis 2002, 00:54:04 CET

----------  Przekazana wiadomość  ----------

Subject: Re: Vhosty w apache ?
Date: Saturday 16 of November 2002 20:05
From: Patryk Szczygłowski <patryk w dukat.waw.pl>
To: "Lista dla korzystających z Polerowanej Dystrybucji Linuksa"
<pld-users-pl w pld.org.pl>

On Fri, 15 Nov 2002, Quickest wrote:
> Następnie w /etc/httpd/mod_vhost_alias.conf wygląda on tak:
>
> NameVirtualHost 213.77.186.150
> <VirtualHost quickest.danger.eu.org>
> ServerAdmin quickest w danger.eu.org
> DocumentRoot /home/users/quickest/public_html/
> ServerName quickest.danger.eu.org
> </VirtualHost>

Proponuję następujący fragment:
<--CUT-->

NameVirtualHost *

<VirtualHost *>
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
	ServerAdmin quickest w danger.eu.org
	DocumentRoot /home/users/quickest/public_html/
	ServerName quickest.danger.eu.org
</VirtualHost>

</--CUT-->

Wyjaśnienie:
Pierwsza dyrektywa VirtualHost jest _ZAWSZE_ domyślnym hostem na danym
IP, a jest pusta, ponieważ wszystkie ustawienia dziedziczy z bloku
zerwnętrznego, czyli pliku głównego tak, jakby VHosty nie były ustawione.

Nie powinieneś stosować <VirtualHost moja_nazwa> ani "NameVirtualHost
moja_nazwa", gdyż moja_nazwa w nich jest poprzez DNS rozwiązywana na adres
IP na którym mają działać VHosty. Co zrobisz, jak DNS Tobie padnie ???
Odpali się Tobie Apache ???

Wpisuj więc tam albo * (wszystkie adresy IP serwera) lub xxx.xxx.xxx.xxx
(konkretny adres IP). Apache rozpoznaje, o który VHost chodzi z opcji
ServerName.

--
Patryk Szczygłowski
patryk w dukat.waw.pl