Antyvirusy a PLD

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Śro, 2 Paź 2002, 10:13:01 CEST

On Wed, Oct 02, 2002 at 09:56:02AM +0200, jasio w myslenice.pl.eu.org wrote:
>Mam parę pytań związanych z tematem antyvirów w PLD:
>1. Jakie są i czy obsługują tylko skanowanie poczty ?
Poza Nortonem już niemal wszystkie (DrWeb, AVP, McAfee, Mks, Sophos,
F-secure, ...). Ogólnie rzecz biorąc skanują one po prostu pliki, skąd
się te pliki biorą jest sprawą drugorzędną. Niektóre (np. DrWeb)
potrafią wyłuskać poszczególne pliki z listu, ale nawet jeśli Twój by
tego nie potrafił, to możesz użyć metamail.

>2. Czy są jakieś skanujące ruch HTTP i FTP ?
Nie znam. Prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to serwer proxy z jakąś
wtyczką (dla squida: http://www.squid-cache.org/related-software.html).
Jeśli chodzi o FTP to możesz też uruchomić skanowanie po stronie serwera
(dla pure-ftpd: man pure-uploadscript).

--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>