bootowanie przez sieć

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Czw, 3 Paź 2002, 14:40:30 CEST

On Thu, Oct 03, 2002 at 02:23:59PM +0200, Tomek Grzejszczyk wrote:
> Cześć,
> 	Mam kartę 3c905CX-TXM i chciałbym zrobić sobie terminal, który
> 	bootwałby się przez sieć z serwera. Poczytałem już sobie trochę opisów jak
> to się robi i doszedłem do wniosku, że kiedy je pisano, to raczej nie znano
> jeszcze takich kart jak moja. Mogę na niej ustawić, żeby sama poszukała
> sobie adresu po DHCP, a następnie ściągnęła odpowiedni obraz przez tftp
> i przekazała mu sterowanie.

To najlepiej niech ładuje sobie gruba po tftp. Opis w
źródłach/dokumentacji gruba. Musisz sobie samodzielnie przygotować
takiego diskless gruba.

> No i teraz pytanie: Jak zrobić obraż jądra,
> który sobie na takim terminalu wystartuje po ściągnięciu.
> -Czy musi mieć wkompilowane:
> 		-"IP: kernel level autoconfiguration"
> 		-"DHCP support"
> 	i jeśli chciałbym sobie zrobić główny system plików na serwerze:
> 		-"Root file system on NFS"
> 		-"NFS file system support"?

Tu najlepiej było by przygotować initrd które by:
- ładowału moduł do obsługi karty sieciowej i nfsa
- konfigurowało interfejs (np przed bootp/dhcp lub statycznie)
- montowało nfsa
- robiło pivot_root na zamontowanego nfsa

I jest to to co chce dodać do geninitrd ale jeszcze nie znalałem czasu
aby to zrealizować. Bardzo chętnie przyjmę patcha który to robi.
Aby jednak użyć bsp na takim initrd trzeba by nauczyć bsp montować nfsa
lub włożyć na initrd statycznego mounta.
Innym wyjściem jest zastosowanie busybox z całą jego ferajną ( i to
wydaje się prostrze w implementacji bo narzędzia już w busybox są).

> Czy po stworzeniu już odpowiedniego jądra należy je jeszcze czymś
> potraktować (np.: mknbi)?

dla gruba - nie, dla etherboota tak.

> Czy da się zrobić takie initrd przez sieć, to znaczy, że z serwera
> ściągane są oprócz jądra, także potrzebne moduły i jądro je już sobie
> samo ładuje?

najpierw grub, potem jądro i initrd.

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/