Jaka karte z akceleracja 3D?

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 7 Paź 2002, 11:33:42 CEST

On Mon, 7 Oct 2002 11:10:41 +0200
Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl> wrote:

> Jak na razie od karty oczekuję, że pozwoli mi grać w Q3 w 800x600 z
> max detali przynajmniej z 20fps. Chciałbym, żeby jednak miała trochę
> zapasu mocy, bo nie wiadomo czy nie zachcę pograć w coś nowszego ;)

Mam radeona 7200 (Built by ATI) i nie jest do demon szybkości -
odpowiednikk GF2MX400, ale ma tą małą zaletę, że nie ma wiatraka. W Q3
mam na większych planszach w 800x600 przy wszytkim na max od 45 - 100
klatek zależnie od tego jaka plansza i jaki kocioł na ekranie ale
średnio poniżej 50-60 klatek nie schodzi. Tyle, że procek to Athlon
1.33GHz. Radeon 7500 jest praktycznie dwa razy szybszy, ale ma juz jakiś
wiatrak. Radeon 9000 nie ma wiatraka, jest jeszcze szybszy (i to sporo
:-)) ale trzeba zaczekać aż będzie do niego oficjalny sterownik w XFree
albo na gatos(czyli od kilku tygodni do kilku miesięcy). Radeon 9700 to
już killer, ale ma wiatraka więc pewnie Cię nie zainteresuje :) Jeżeli
bedziesz chciał kupować ATI to polecam te robione przez ATI (built by
ATI) są może droższe, ale faktycznie przy większych rozdzielczościach
widać lepszą jakość przetworników. A z powered by ATI (gdyby tych
pierwszych nie było) to Hercules robi niezłe :-)

						Pozdrawiam
                                                            Artur