Centralny punkt autoryzacji - LDAP

Robert Kurtys bob w pozyton.net.pl
Pon, 7 Paź 2002, 17:05:16 CEST

On Mon, 7 Oct 2002 13:08:06 +0200
Marek Dabrowski <marek.dabrowski w infor.pl> wrote:

> Klaniam sie
>
> Zaczelisym sie zasanawiac z kolegami na temat stworzenia jednego
> centrlanego miejsca przydzielania uprawnien i autoryzacji uzytkownikow.
> Na pierwsz ogien pojdzie qmail i samba. I tutaj rodza sie moje pytania -
> jak polaczyc oba schematy aby informacje o loginie, hasle itp. byly
> wspolne?
qmail ma własny schemat do ldap (jak zwykle wszystko "po swojemu") więc imho pozostaje poprawianie całości związanej z qmailem (żeby korzystało ze standardowego schematu) lub dorabianie frontendów do zarządzania tak, żeby automagicznie aktualizowały oba schematy.
poza tym najładniej tu wygląda ldap->sasl(gaspi)->kerberos

oczywiście mogę się całkowicie mylić
pozdrawiam
qwark