Postgresql i sortowanie 'po polsku'

Hubert depesz Lubaczewski depesz w depesz.pl
Wto, 8 Paź 2002, 17:14:38 CEST

On Tue, Oct 08, 2002 at 12:31:32AM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:
> I nie ma na to żadnego sposobu czy porostu nie chcsz myśleś w tej chwili
> nad czymś co miałoby znamiona poprawnego rozwiązania ?

nie chce mi się myśleć nad naprawieniem tego w pld. czemu? to proste.
spędzam nad postgresql'em olbrzymią ilość czasu. z pewnymi wyjątkami
przypuszczam, że największą spośród czytających to forum. staram się go
używać w każdym możliwym zakresie, rozumieć jego działanie, pomagać
innym itp.
z tego powodu znam jego ograniczenia. wiem co w nim nie działa. wiem
czemu. wiem mniej więcej kiedy zadziała i/lub kiedy ktoś się za to
weźmie.
nie walczę z tym na poziomie kodu postgresql'a bo nie znam na tyle c.
chciałem walczyć na poziomie rpm'ów. okazało się, że większośc osób
które się wypowiedziały jest przeciwko. rozumiem to - zmiany są im
niepotrzebne. korzystają z postgresql'a w codziennej pracy. nie
korzystają z rzeczy typu upper/lower lub wybierają (mam nadzieję, że
świadomie) system w którym to nie działa poprawnie, ale za to działają
inne rzeczy. o.k. z mojego punktu widzenia - osoby która tworzy bazy
danych głównie na "rynek" polski, postgresql w pld jest kuriozum. polska
dystrybucja (wiem, wiem - nie chcemy się ograniczać. mówię o realiach!),
polscy developerzy. baza która z definicji źle działa w polsce i wymaga
niestandardowego zachowania.
nie chce mi się z tym walczyć. wy macie swoją wizję rzeczywistości. ja
mam swoją. was jest więcej, ergo ja nie mam racji.
jedyne co mi się chce to od czasu do czasu dorzucić kamyczek do ogródka
- może uda się przekonać kilka osób, że tę bazę można używać bez hiper
wiedzy potrzebnej do skonfigurowania - w końcu można bazową
konfigurację zrobić na poziomie pakietu.

depesz

--
hubert depesz lubaczewski                          http://www.depesz.pl/
Mój Boże, spraw abym milczał, dopóki się nie upewnię,  że  naprawdę  mam