Swap via NFS (Offtopic)

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Czw, 10 Paź 2002, 10:22:03 CEST

On Wed, Oct 09, 2002 at 08:54:54PM +0200, Tomasz Kłoczko wrote:

> Niemniej jeżeli już będzie podmontowany zazób z <ip_nfsa:scezka_do_swapu>
> to z swapon na ten plik nie powinno juz być kłopotu.
> Kwestia w tym, że kernel wogóle nie wspiera jak na razie swapdev ov. NFS
> (za pomocą rdev mozesz ustawić tylko lokalnie dosepne urządzenie).
> Tak czy inaczje jest to coś co by trzeba dorobić w samym kernelu
> (posiłkująć się odpytywaniem pod BOOTP/DHCP jakie jest w innych miescach
> + montowanie rootfs no NFS + ustawianie swapa na podstwie informnacji
> zapisanych w nagłówku kernela).

Guzik prawda. Jądro wykrywa próbę założenia swapfile na NFSowym
wolumenie i na to _niepozwala_. Spowodowane jest to sposobem zarządzania
pamięcią. Załóżmy, że kończy Ci się pamięć, więc jądro próbuje dostać
się do swapa, ale aby to zrobić musi zaalokować kawałek pamięci na
pakiet, który zostanie wysłany do serwera NFS, co nie może mu się udać
bo przecież ta pamięć się już skończyła i trzeba sobie dobrać ze swapa.
Wiem, że trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu przez zostawienia
kawałka pamięci na sytuacje awaryjne, ale nie są jeszcze skończone.
Jak poszukasz w sieci dokładniej to znajdziesz odwołania do patcha który
coś takiego właśnie robił.

Wiem, że ktoś kombinował ze swapem na net block device (nbd) i osiągał
nawet przyzwoite rezultaty.

Ale i tak swap po sieci zawsze będzie działał za wolno.

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/