Przepartycjonowanie dysków (pilne) + coś z innej beczki

Lukasz Masko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 11 Paź 2002, 11:31:43 CEST

Wczoraj przywieźli mi w końcu do pracy nowe komputery. teraz siedzę i je
konfiguruję. Mam tylko taki problem. przyszły z preinstalowanym Win2000.
Oczywiście - jak się łatwo domyśleć - z jedną wielką partycją na cały
dysk. Chcę na tym koniecznie postawić teraz Linuxa, ale wolałbym nie
ruszać tej instalacji Windy. Czy jest jakiś soft pod Linuxa za pomocą
którego mógłbym przepartycjonować ten dysk bez ruszania zawartości tej
partycji (jest na NFTS) ? Włożenie drugiego dysku do środka nie wchodzi w
grę - nie mam takowego.

A teraz coś innego. Zakładając, że mam PLD RescueCD, jak za jej pomocą
zainstalować system z sieci od razu z kernelem 2.4.* i to SMP (to pewnie
nie ma znaczenia).

--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537