Mając ALSA i devfs zwykły user może odgrywać dzwięk ?

Pią, 11 Paź 2002, 16:30:04 CEST

1) jak w topicu + prośba o krótki opis jak...

[matkor w appserver ~]$ id matkor
uid=500(matkor) gid=1000(users)
grupy=1000(users),10(wheel),23(audio),24(video),1001(abitemsd),1002(abadmwww),52(cvs)
[matkor w appserver ~]$ mpg123 nirvana.mp3
High Performance MPEG 1.0/2.0/2.5 Audio Player for Layer 1, 2 and 3.
Version 0.59r (1999/Jun/15). Written and copyrights by Michael Hipp.
Uses code from various people. See 'README' for more!
THIS SOFTWARE COMES WITH ABSOLUTELY NO WARRANTY! USE AT YOUR OWN RISK!
Can't open /dev/dsp!

2) Wydaje mi się że mpg123 i tak korzysta z ALSowej emulacji OSS , tak ?
2a) Da się go zmusić aby grał przez ALSE (albo użyć czegoś innego co gra) ?

Bo w sumie mam niby ALSE, ale do odgrywania wymagane są prawa root'a i przez
to większość klikanych aplikacji dzwiekowych nie działa ... :/ A chciałbym
potestować zanim zaczne męczyć się z gnomemeetingiem ...

--
Mateusz Korniak
"Black holes are where God divided by zero." - Steven Wright