Sterowniki dla ATI z http://gatos.sourceforge.net/

Pon, 14 Paź 2002, 00:40:25 CEST

Michal Kochanowicz <michal w michal.waw.pl> writes:

> Czy ktoś z was próbował używać sterowników dla ATI z
> http://gatos.sourceforge.net/ ?
Używałem swego czasu. Jeśli potrzebujesz VIVO to nie ma bata
- nic innego niż gatos nie wymyślisz.

> Wygląda na to że mają wsparcie dla 3D.
Takie samo (no może odrobinę lepsze) niż w standardowych driverach
XFree czyli słowem żadne dla R8500/9000.

> Najbardziej mnie interesuje czy ktoś próbował ich używać z Radeonem
> 9000.
Hehe, nie supportują 9000 by default. Dwa dni temu w końcu commitnięto
obsługę Radeonów 9000 (w tym mobile) oraz 9700 do cvsu XFree (oczywiście
2D only).

Na liście DRI jedna osoba informowała o sukcesie z R9000 używając
snapshota r200-20020920 (http://dri.sf.net). Moja próba z tym snapem
wyglądała mniej więcej tak, że dri wystartowało (wg logów XFree)
ale w momencie startu gnome serwer zrobił segfault i dałem sobie spokój.

Ludzie z ATI piszą też, iż jest możliwe, że Radeon 9000 zadziała
na sterownikach FireGL dostępnych tu
http://www.ati.com/support/drivers/firegl/linux/linuxfiregl4x4201920.html
(not tested).

Dla przykasionych i lubiących kombinować są jeszcze komercyjne sterowniki
obsługujące Radeona 9000 (2D oraz 3D) - http://www.xig.com/
(press release http://www.xig.com/Pages/PrReleases/PROct02RADEON9000.pdf).
Wersja demo działa bodaj przez 20minut ale ich pakiet rpm jest nieźle
powalony, że aż bałem się instalować ;)

> --= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--

ps. teraz gdy commitnięto obsługę 9000 w cvsie xfree może sprawa się
    ruszy w cvsie dri :-)
--
Arkadiusz Miśkiewicz    CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm w sse.pl   AM2-6BONE, 1024/3DB19BBD, arekm(at)ircnet, PLD/Linux