IP na karcie eth4 - a jednak nie....

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Pon, 14 Paź 2002, 11:37:18 CEST

On Sun, Oct 13, 2002 at 09:17:45PM +0200, Marcin Bukowiecki wrote:
> Witam.
>
> Mam pewien dziwny problem.
> W serwerze zainstalowane jest 5 kart eth[0-4] (eth1 to sieć wewnętrzna).
> Na karcie eth4 mam adres (na przykład) 10.1.1.1, domyślną bramką jest eth0 a
> chcę żeby squid wychodził w świat z adresem 10.1.1.1. Więc w konfigu squida
> wpisuję: tcp_outgoing_address 10.1.1.1. I ładnie dział, squid wychodzi z
> adresem 10.1.1.1 tyle że ruch odbywa się (dla urozmaicenia?) na karcie eth2 a
> nie eth4. Dlaczego?
> (wszystkie łacza wychodzą przez wspólny router Linux/PLD)

Poszukaj informacji o source routing i ip rule.
W skrócie: jądro patrzy domyślnie tylko na adres docelowy przy rutowaniu
pakietów, przy pomocy ip rule należy mu powiedzieć, że pewną część
pakietów (np te z adresem źródłowym 10.1.1.1) ma rutować według innych tablic.

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/