regulacja wiatraczków

Pawel Bernadowski pbern w wilnet.info
Wto, 15 Paź 2002, 22:17:29 CEST

> Dysk mam z radiatorem postawiony na gąbce, tak więc trgania są tłumione,
> a sam w sobie jest dosyć cichy (IBM 40GB 5200 rpm - tak mi się wydaje,
> że to 5200 :)))
jezeli juz to 5400...

co do wiatraczka rto waro zainstalowac taki maly modulik 1x2cm.. z
termistorem zwieksza on lub zmniejsza obroty wiatraczka w zalaznosci od
temp..

co do dyskow to chyba nic nie pobije barakudy 4.. mam 2 takie w obudowie i
to robi strasznego grila..
na procku p3 1ghz.. zalozylem zalmana 5000cuAL i mimo braku wiatraka na
nim.. mam przy full load.. 51stopni...

mam tylko wiatrak w zasilazy i dodatkowy pod nim.. 92x92.. puszczony tak
ze wytwarza okolo 25dB..
wszystko jest ciche...

zrobilem tak bo mam w pokoju server i mnie juz dobijak halas...