SB AWE64 na ISA - Alsa czy OSS - co lepsze?

Daniel Mróz beorn w magellan.pl
Wto, 15 Paź 2002, 10:37:47 CEST

On Mon, Oct 14, 2002 at 23:34:08 +0200, Łukasz Maśko wrote:
> Mam takie trywialne pytanie. Który ze sterowników jest lepszy dla tej
> karty? Od "zawsze" jeździłem na OSS, niedawno spróbowałem Alsy. Oprócz
> tego, że Alsa w sumie zajmuje więcej pamięci (moduły są więkze) to nie
> zauważyłem większych różnic. No, może tylko to, że Alsa mi się potrafi
> zawiesić (przeładowanie modułów pomaga). Obciążenie systemu porównywalne -
> czyli pomijalne.
Zwisow ALSA na tej karcie nie uswiadczylem przez cale 2 lata
uzytkowania tych sterownikow. Roznicy w dzwieku nie zauwazylem, ale
tez zbytnio sie nie wsluchiwalem. Jedynymi nowosciami w stosunku do
OSS jakie zarejestrowalem to: mozliwosc ustawienia dzwieku
pseudoprzestrzennego oraz dosc glosne "pykniecie" na poczatku
odtwarzania dzwieku. Testowalem m.in. na: mpg123, freeamp, zinf, xmms.
Dzwiek odtwarzany poprzez wieze HiFi (podobno) raczej kiepskiej
jakosci, kabel sygnalowy zwykly (miedz bez domieszek uszlachetniajacych)
nieekranowany oraz zwykly ekranowany. Srodowisko odsluchowe:
pomieszczenie 4x5 metrow z regalem drewnianym na jednej scianie oraz
zaslonami na drugiej. Polozenie podmiotu odsluchujacego: nieciekawe,
zazwyczaj siedzace, pochylone nad klawiatura, z rzadka przeklinajace.

> Czy ktoś mógłby mi wskazać jakieś istotne cechy Alsy, które przeoczyłem?
> Czy po prostu takich nie ma?
Rzecz gustu. Najlepiej sam wyprobuj i jedno i drugie. Koszt: troche
wolnego czasu.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w--- O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h+ r--- y?