Nadmierna utylizacja procesorów. CBQ

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Śro, 16 Paź 2002, 11:29:46 CEST

On Wed, Oct 16, 2002 at 10:19:58AM +0200, Bartlomiej Niedziela wrote:
>Macie jakis pomysl na soft do accoutingu, ktory ladnie wyciagalby ile dany
>user/host
>zaciaga danych... robilem to przez satystyki z CBQ i przemiatalme prez MRTG,
>ale przy podna 100 userach system mi wymiekl... :-(
>Zbyt obciazajace byly skrypty wyciagajace dane z CBQ...
Każda regółka iptables ma swój licznik pakietów i bajtów, które przez
nią przeszły. Możesz więc Zrobić pustą regułkę, np:
iptables -A FORWARD -d 10.1.1.100
i potem jakimś awk-iem czy czymś wyciągać to z tego co pokazuje
iptables -L FORWARD -n -v -x
Pamiętaj, że jeśli chcesz liczyć nie tylko ściągane bajty, ale
i wysyłane, to musisz dodać drugą regułkę.

--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>