SSHD - AllowHosts

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Pią, 18 Paź 2002, 16:38:41 CEST

On Fri, 18 Oct 2002, Tomasz Kłoczko wrote:

> Zwykle nie ma się zaufania do czegoś o czym się nie ma pojęcia.

:))

> Niemniej obiektywnie zaufanie do tego typu eczy sokojnie można mieć bo
> tego typu mechanizmy sa wykorzystywane już conajmniej dzisiąt lat.

Zaufanie ciezko rozpatrywac jako cos obiektywnego :))

Po prostu nacialem sie kiedys (z wlasnej winy) i stracilem zaufanie nie
tyle do rozwiazania ale do tego ze latwiej popelnic blad (czynnik ludzki).

Nie mowie ze to jest zle tylko ze _JA_ preferuje obejscie tego firewallem
ktory uwazam za bardziej "skuteczny" (bo na nizszyym poziomie) i mam
"spokoj" do czasu az ktos nie spapra firewalla w kernelu. A korzystajac z
hosts.allow jestem narazony na potencjalnie wiecej bledow (ktos jakas
latke na sshd zalozy ktora zle bedzie parsowala pliki, ktos sie
pierdzielnie w skladni (zamiast sshd spisze ssh ;>) itp.)

Wiem ze swego czasu byl problem z pop-3 bo bylo kilka poperow i wpisy
dotyczyly KONKRETNYCH a nie ogolnie uslugi.. to tez jest potencjalne
zrodlo "walniecia sie".

Konfigurujac firewalla trudniej popelnic tego typu bledy a poza tym
latwiej sprawdzic skutecznosc (nmap, ipchains -C) i wszystko mamy w
jednym miejscu.

pozdrawiam,

Radek
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/           e-mail : info w media-com.com.pl