Moje boje z CBQ. (cbq.init)

ZyTeK zytek-pld w abomb.one.pl
Sob, 19 Paź 2002, 11:51:00 CEST

(eth0 - Internet, eth1 - LAN)

Moje założenia:

Wycięcie całego ruchu który generuje LAN ściagając do np. 90% przepustowości
łącza, powiedzmy 25 kilobajtów/s.

W tym aby programy p2p (kaza, eDonkey itd.) nie przekroczyły powiedzmy 5
kilobajtów/s.

I teraz problem, gdy utworzę dwa pliki z regułkami, powiedzmy:

cbq-1000.all
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=250Kbit
WEIGHT=25Kbit
PRIO=5
RULE=10.0.1.0/24

cbq-2000.p2p:
DEVICE=eth1,100Mbit,10Mbit
RATE=50Kbit
WEIGHT=5Kbit
PRIO=5
RULE=:1214,10.0.1.0/24

To czy to zadziała tak jak powinno ? Chyba nie - plik cbq-2000.p2p powinien
być jakoś podpięty pod to, co obcina plik cbq-1000.all tak mi się wydaje.
Pytanie jak to zrobić?
Wpisać do cbq-2000.p2p PARENT=1000 - tyle zrozumiełem z dokumentacji.
Ale co z takimi ustawieniami jak LEAF, ISOLATED i BOUNCED ? Bo tego nie do
końca rozumiem, jak to ustawić, aby działało tak jak chcę.
(p2p nie ma pożyczać przepustowości, jeśli w all jest trochę wolnego).

Jakby ktoś mi to ciut wyjaśnił, to myślę, że z resztą ustawień sobie
poradzę. :)
(jeszcze muszę przyciąć ruch wychodzący, bo te $#%#$ z sieci nie umieją
sobie programów tak skonfigurować, że oni mogą ściągać a inni od nich nie;p)

To chyba wszystko...

--
.: Kuba Głazik - ZyTeK - zytek w pld-linux.org
.: Pingwiny? eee.... Bociany?  TAK!