Przydzielenie zewnętrznego IP maszynie w LANie.

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 20 Paź 2002, 11:06:08 CEST

On Sat, Oct 19, 2002 at 05:19:35PM +0200, ZyTeK wrote:
> Tak jak w temacie, chciałbym to zrobić.
> Mam tylko kilka pytań.
> Czy wystarczy po stronie serwera:
>
> ip route add publiczny_ip via adres_wewnętrzny_maszyny_w_lanie
>
> Na takie coś natrafiłem przeglądając archiwum.
> A jeśli to nie jest rozwiązanie to jak to zrobić?
To jest najlepsze rozwiązanie.... ale nie działa z Windows < XP.
Więc jeśli adres przydzielasz komputerom działającym pod kontrolą
Windowsów i chcesz żeby sobie to przeciętny użytkownik skonfigurował,
to musisz wydzielić jakąś podsieć, z prefixem < 31 i z bramką. Wiem, że
to marnotrastwo adresów, ale inaczej mi sie nie udało.
Teraz mamy całe 256 adresów na "publiczne_ip", więc straty nie są duże.
Robię tylko routy na odpowiednie interfejsy (mam ich ponad 30), adres
bramki mam na "dummy0" w routerze, a resztę załatwia proxyarp.

Pozdrowienia,
        Jacek

> Inna sprawa - dhcp ma przydzielać temu komputerowi ip publiczny czy nadal
> wewnętrzny?
Jesli chcesz to zrobić tak jak napisałeś, to raczej wewnętrzny.

Ja mam tak, że użytkownik ma do wyboru: wewnętrzny z DHCP, albo
publiczny wpisany ręcznie.

Pozdrowienia,
        Jacek