SB Live! 5.1

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 20 Paź 2002, 15:49:42 CEST

On Sun, 20 Oct 2002 15:26:52 +0200 (CEST)
Arkadiusz Chomicki <chomar w wla.pl> wrote:

> ale mimo to po utawieniu parametrow alsamixerem nie mam dzwieku
> na zadnym wyjsciu oprocz AC3 (tym ostatnim)
> i to jest tylko szum z cichym dzwiekiem

A masz ostatni parametr od wyjścia digital na mute?
Wtedy wyłaczy się wyjście cyfrowe i włączy analogowe na center i zacznie
też działać para głośników.

Tu jest malutki faq:

FAQ sporządzony na podstawie wskazówek DrStorm <drstorm w wp.pl>

Bardzo uproszczony opis instalcji głośników pracujących w systemie 5.1
(np. Inspire 5300, DDT2200) podłączonych do analogowych wyjść karty.

1) Instalujemy sterowniki alsa 0.9rc3 lub nowsze i konfigurujemy kartę
SB Live!
2) Dodajemy linijkę z opcjami dla modułu snd-emu10k1:
options snd-emu10k1 snd_extin=0x3fc3 snd_extout=0x1fff
3) piszemy depmod -a, restartujemy alsę, dla tych co się boją,
restartujemy komputer.
4) Odpalamy alsamixer i na ostatniej pozycji oznaconej jako SB Live
Analog/Digital Output Jack dajemy mute - wyłączy to wyjście cyfrowe i
uaktywni analogowe, dzięki czemu powinien dać się słyszeć dźwięk w
tylnych głośnikach a także zniknie nam szum generowany przez cyfrowe
dane.
5) Ustaiwamy resztę kanałów zgodnie z własnymi preferencjami
6) Na koniec możemy zapisać ustawienia wydając z root'a polecenie
alsactl store

              Artur