Full-duplex w SB AWE64 ( było "SB AWE64 na ISA - Alsa czy OSS...")

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 20 Paź 2002, 17:01:32 CEST

On Sun 20. October 2002 15:50, you wrote:

> Alsa Twoim przyjacielem :-))))
No dobra. Odpaliłem. I jest drobny kłopot (być może po prostu tak jest i
koniec - nie da się zmienić). Mianowicie. nie mogę ustawić różnych
częstotliwości do nagrywania i odtwarzania dźwięku. Przykładowo, jeśli chcę
nagrywać w 11kHz to i odtwarzany dźwięk musi być w takim samym formacie.
Inaczej jest po prostu zwalniany (muzyka odtwarzana 4x wolniej jest
śmieszna). To samo w drugą stronę. Jeśli odtwarzam mp3-kę w 44kHz, to
nagrywany dźwięk jest próbkowany zawsze z taką częstotliwością, bez względu
na to, jakie parametry przekażę do programu (próbowałem nagrywać za pomocą
sox).

Do tego artsd uruchomiony w dupleksie powoduje zawieszenie kompa (twarde) w
kilka chwil po próbie odtworzenia czegoś przez niego. Być może jest to wina
tego, że jest to jeszcze arts-2.2.2, aczkolwiek nie sądzę (chwilowo z
powodu braku dobrago łącza mam kłopot z robieniem update'ów, zwłaszcza tak
dużych jak KDE). Zresztą to akurat to rzecz mało istotna.

Reasumując: owszem, mam pseudo-full-duplex. A "pseudo" bo nagrywanie nie
jest niezależne od odtwarzania z powodu niemożności ustawienia różnych
parametrów. Czy coś robię źle czy po prostu nie da się z tej karty wycisnąć
nic więcej?
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                    ICQ:146553537