SSHD - AllowHosts

Jarosław Kamper jack w jack.eu.org
Pon, 21 Paź 2002, 20:24:24 CEST

Dnia pią 18. październik 2002 09:36, Tomasz Kłoczko napisał:

> W sumie jest to do zrobienia nieco inaczej z rozciagnięciem na wszystkie
> usługi. Poprostu trzebaby obecny shemat związany z blacklist zastąpić
> podobnym używajacym pam_access.
> Wtedy odpowidnie kawałki kodu odpowidajace za tego typu funkcje w sshd
> możnaby nawet .. wyciąć.
>
> I coś takiego wartoby spróbować wdrożyć w 2.0.

Czy coś mi umknęło, czy mamy już 1.0 ?

Wracając do wątku, coś mi się o uszy obiło, że tcp_wrappers są bałdzo podatne
na wszelkiego rodzaju DoSy - nie pytajcie o szczegóły - nie znam się na tym
;)

A rozwiązania typu:

[jack w pld-polbrokers jack]$ sudo ipchains -L -n
Chain input (policy ACCEPT):
target     prot opt     source                destination           ports
ACCEPT     tcp  ------  moje_sdi        komp_z_opieki          * ->   22
REJECT     tcp  ----l-  0.0.0.0/0            komp_z_opieki           * ->
0:1023

..bałdzo mi się podobają ;)