hdparm

Grzegorz Godlewski ggodlewski w wi.ps.pl
Śro, 23 Paź 2002, 10:12:25 CEST

> ostatno przeczytalem ze hdparm nie ustawia parametrow prędkości cdrom
> SCSI
> ale ja mam DVD na EIDE i też nie zmienia. przynajmniej tak mi się
> wydaje
Ja też miałem problem z nagrywarką na IDE, która pracowała przez emulację
SCSI. W takim wypadku pomoże kompilacja cvs'owego hdparm (ale chyba tylko
pod 2.4).
Jakiś komunikat?
Jaki major number ma to urządzenie?

> moze jest jakas opcja pokazująca z jaka predkoscia obraca sie plytka
> aktualnie w napędzie?
sudo cat /proc/ide/hdd/settings | grep speed
--
/ Grzegorz Godlewski                                                       /
\ Mail: ggodlewski w wi.ps.pl         Jabber JID: grzesiek w jabber.pld.org.pl \