Podział pasma interfejsu

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 24 Paź 2002, 10:32:36 CEST

On Thu, Oct 24, 2002 at 10:26:27AM +0200, Grzegorz Pietrzak wrote:
> CBQ dzieli łącze dla komputerów/numerów IP,
CBQ nie dzieli według komputerów/numerów IP. CBQ dzieli według klas,
a co należy do jakiej klasy, to już można ustalić różnymi sposobami
(filtrami).

> a jak to zrobić dla userów pracujących na jednej maszynie ???
Użytkownicy ci pracują na maszynie zapewniającej CBQ?
Wtedy iptables, -m owner i filtr fw.

Jeżeli na innej, to masz większy problem. Jeżeli ma być niewiele klas,
to może difserv (czy jak to się zowie) to załatwi, jednak pakiety
i tak musiałyby być klasyfikowane na maszynie gdzie userzy działają.
Możesz też kombinować z identem, ale to byłoby niezłe rzeźbienie
i działało by tylko z TCP.

Można też pewnie zrobić autentykację do proxy i wg. użytkowników
delay-pools w squidzie zrobić. Ale tego nie jestem pewien.

Pozdrowienia,
	Jacek