Lepsze ustawienie relayowania

Michał Kuratczyk kura w cs.net.pl
Wto, 3 Wrz 2002, 12:03:15 CEST

On Tue, Sep 03, 2002 at 12:04:19PM +0000, Michal Margula wrote:
>No tak, nie do końca o to mi chodziło... Poza tym to rozwiązanie ma
>jedną poważną wadę - musisz ustalić właścicieli także dla aliasów, co
>jest dość bolesne i ból rośnie w miarę przybywania tychże oraz
>wirtualnych domen.
Eee, jak masz dużo kont/aliasów, to trzymasz je w jakiejś bazie. Ja bym
użył LDAP. Wtedy jako "listę właścicieli" robisz po prostu zapytanie do
bazy wyszukujące właściciela (np. cn) odpowiedniego adresu (np. eMail).
Czyli cała robota sprowadziłaby się do czegoś w tym stylu:
ldapsource_query_filter = (eMail=%s)
ldapsource_result_attribute = cn
smtpd_sender_login_maps = ldap:ldapsource

--
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl>