qmail i spółka (pop3, enzlm) w wydaniu PLD ?

Tomek Orzechowski orzech w pld.org.pl
Wto, 3 Wrz 2002, 15:43:34 CEST

[03 wrzesień, 2002] Mateusz Korniak napisał:

PLDowego qmail używałem jakiś czas temu, źle mi z nim nie było...

>W związku z tym mam pytania ( z góry dziękuje za wszlekie odpowiedzi) :
>- Czy qmail czytelnie loguje transfery poczty, a jego popd ściągania poczty (
>w tym także błędne z przyczyną błędu) ?

qmail - do jego logów trzeba się chwilę przyzwyczajać, ale loguje
wszystko co trzeba

popd - używałem solidpopa, nie wiem.

>- Czy działa autentykacja SMTP (PLAIN/LOGIN/CRAM-MD5/DIGEST-MD5)

Tak.

>szyfrowanie SSL/TLS dla SMTP ?

Tak.

>Jak powyższe działa w praktyce z klientami poczty (O, OE, >!bat) ?

Nie miałem problemów.

>- Czy są jakieś powody aby zminić qmaila na innego MTA ?
TAk, przynakmniej ja zmieniłem.
1 - qmail ma dziwną licencję (dla tego nie ma go w głównym drzewie PLD)
2 - qmail jest zgodny inaczej ze standardami
3 - qmail jest prostym serwerem poczty - robienie w nim zaawansowanych
	rzeczy jest bez sensu
Jedyną zaletą jest wydajmość.

>- Zakładam że wirtualne domeny, aliasy, listy dyskusyjne (ezmlm), obsługa
>Mailboxów, działają jak w regularnym qmailu, słusznie ?

Słusznie.

--