qmail i spółka (pop3, enzlm) w wydaniu PLD ?

Grzegorz Mlonek Grzegorz.Mlonek w infor.pl
Śro, 4 Wrz 2002, 11:33:43 CEST

On Wed, 4 Sep 2002 10:12:24 +0200
Michał Kuratczyk <kura w cs.net.pl> wrote:

> Kilka lat temu Wietse Venema (autor Postfixa) znalazł w qmailu dziurę (DoS).
> Nie tylko nie dostał nagrody, ale:
> - AFAIK dziura jak była tak jest, mimo że kilka lat minęło
> - kiedy w postfixie zrobił identyczny błąd (który szybko poprawił) DJB
>   obsmarował go na swojej stronie
teraz tym się nie zajmuje ale z tego co wiem to chyba żaden serwer
nie jest na tego dosa odporny dot. zatkania kolejki innymi słowy
qmaila łatwo zatkać ilością listów istotnie jest to błąd

> Warto też zauważyć, że qmail jest nierozwijany już od ponad 4 lat,
> więc byłoby dziwne, gdyby pojawiały się w nim nowe dziury...

 a no nie dziwne :-) ale dodam od siebie nie zrozum tego jako czepiania
się tylko przykład TeX (jako program) nie jest rozwijany od ilu lat ?
Jest to moim zdaniem pewna metoda pisania programów której
ceną jest brak obsługi nowych rzeczy (co mnie akurat bardzo w qmailu
boli w porównaniu np. z Zmailerem, z którym się zaznajamiałem)