mplayer i nvidia

Mariusz Witkowski maryush w uznam.net.pl
Śro, 4 Wrz 2002, 20:24:04 CEST

Dnia Wed, 4 Sep 2002 17:19:28 +0200 (CEST)
Osoba skrywająca się za mailem < jasio w myslenice.pl.eu.org > napisała:

> Pod pld-owskim mplayerem chyba nie działają opcje -brightness i -contrast
> - jak bym nie poustawiał wartości to obraz zawsze jest taki sam. ZA
> CIEMNY. Nie działają również klawisze 1-2,3-4,5-6,7-8 od regulacji
> parametrów obrazu Od razu uprzedzam pytanie - odpalam z opcją -vo xv
> (czyli według man-a przy takim wyjściu klawisze te mają działać). Karta to
> Riva TNT2M64, xserwer to nvidia, KDE3, i686. A może ktoś już miał taki
> problem z za ciemnym obrazem i sobie poradził ? Bo monitor mam wyżyłowany
> na maksa, że aż oczy bolą a w filmie ledwo coś widać :-(

przyczyną nie jest mplayer a kodeki jakie standardowo używa - one to nie
posiadają opcji regulacji kontrastu i jasnościm zobacz sobie to:
$ mplayer -vo xv -vc divxds plik
o ile masz w systemie kodeki windziane - przy tych parametrach masz pełną
obsługę tego co potrzebujesz, dodatkowo możesz zrobić patent taki jak ja
zrobiłem - przebuduj u siebie mplayera w obecności nagłówkowych plików opengl,
i dajesz potem -vo gl2 (ciągle nie wiem czemu paczkowny tego nie ma) - chodzi
płynnie a jasność regulujesz xgamma -gamma wartość dzięki czemu można troszke
wykiwać te kodeki standardowe

ps. mam tnt2 ultre
--
 | Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder of CHInc. & WT | Memeber of PSI |