docbook

wrobell wrobell w ite.pl
Czw, 5 Wrz 2002, 12:43:19 CEST

On Thu, Sep 05, 2002 at 11:13:01AM +0200, Grzegorz Godlewski wrote:
[...]
> Ok, xsltproc nie jest dla mnie obcy, ale nie wiem jak dalej z fo wygenerować
> pdf'a:) Nie chciałbym używać tego javowego fop'a, a passivetex to dla mnie
> czarna magia.
Dla mnie też. :-)

> BTW. można ustawić w jakimś pliku konfiguracyjnym, żeby xsltproc includował
> /usr/share/sgml/docbook/xsl-stylesheets, żeby nie podawać takiej długiej ścieżki
> do szablonów?
Najprawdopodobniej i tak będziesz korzystał z parametryzowania styli, więc
utwórz sobie np.: plik fo.xsl, który może wyglądać następująco:

<?xml version='1.0'?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" version='1.0'>
  <xsl:import href="/usr/share/sgml/docbook/xsl-stylesheets/fo/docbook.xsl"/>
  <xsl:param name="generate.book.toc">0</xsl:param>
  <xsl:param name="paper.type">A4</xsl:param>
  <xsl:param name="default.units">cm</xsl:param>
</xsl:stylesheet>

Wtedy wystarczy

    xsltproc fo.xsl file.docb > file.fo

A przy okazji linijki

  <xsl:import href="/usr/share/sgml/docbook/xsl-stylesheets/fo/docbook.xsl"/>

to możesz też korzystać z XML Catalog (http://xmlsoft.org/catalog.html,
u nas w brachu xmlcatalog dla poszczególnych speców).

    wrobell <wrobell w ite.pl>