Mplayer i litera 'ę'

Jacek Rembisz jr178783 w zodiac.mimuw.edu.pl
Sob, 14 Wrz 2002, 13:59:28 CEST

On Sat, Sep 14, 2002 at 11:25:29AM +0200, Grzegorz Golawski wrote:
> Czy to tylko u mnie mplayer nie wyświetla litery 'ę', czy jest to
> powszechnie znane?
> Mam taką sytuację, że gdy podpisy są w utf-8, to wszystko jest w porządku.
> W przeciwnym wypadku w miejscu gdzie powinna być litera 'ę' jest burdel,
> tzn. kilka kolejnych liter jest w tym samym miejscu.
> Dzieje się tak w wersjach 0.9pre6 i pre7. W innych nie sprawdzałem.

Tak, cos jest popsute w najnowszych mplayerach

Ja np od paru miesięcy używałem czcionek ISO8859-2 z utf8 i opcji -subcp CP1250
co pozwoliło mi zapomniec o kazdorazowym przekodowywaniu napisow
a ostatnio otrzymuję znaki podkreslenia zamiast polskich literek

Ostatnio ktos zaimplementowal renderowanie czcionek ttf w czasie
rzeczywistym. Zostało to włączone do cvs niby jako --enable-freetype
ale "pewnie czegos tam nie dopatrzono i bomba M..."

Jacek