serwer wydruku

Artur Frysiak wiget w pld.org.pl
Czw, 26 Wrz 2002, 08:48:21 CEST

On Tue, Sep 24, 2002 at 11:04:23PM +0200, undefine w aramin.one.pl wrote:
> Hej.
> muszę postawić serwerek wydruku. Klienci będą na windowsach, mają się
> logować w jakiś sposób do serwera wydruku(z autoryzacją of course) i
> drukować. Problem w tym że muszę ustawić do tego jakiś accounting,
> liczenie kartek i ustawianie limitów na wydruk...
> Robił ktoś coś takiego?
> Uzytkownicy moga być pobierani w praktycznie dowolny sposób aczkolwiek
> preferowałbym po prostu pamy :)

Jeśli chodzi o drukowanie z windows to CUPS sprawuje się dokonale.
Można też zrobić na nim accounting ale wymaga to stosowanie sterownika
drukarki PS z Adobe.com. Szczegóły opisane są w dokumentacji CUPS.
Mnie nie udało się zmusić do drukowania przez ten sterownik ale nie
bardzo się starałem.

Logowanie przez PAM jest domyślnie.

Artur Frysiak
http://www.pld-linux.org/