Re: 2 łącza do Internetu na jednym serwerze

Paweł Stafijowski pawel.stafijowski w wi.ps.pl
Nie, 1 Wrz 2002, 17:26:47 CEST

----- Original Message -----
From: "Roman Niewiarowski" <newrom w rp.zax.pl>
To: "Lista dla korzystających z Polerowanej Dystrybucji Linuksa"
<pld-users-pl w pld.org.pl>
Sent: Sunday, September 01, 2002 5:00 PM
Subject: Re: 2 łącza do Internetu na jednym serwerze

> ip route add default nexthop dev eth0 nexthop dev eth1
>
> zakladajac ze masz load balancing, jesli nie masz to robisz table i na
> podstawie from dodajesz routing do tabelki.

Mój błąd. Nie dopowiedziałem wszystkiego. teoretycznie Ma to działać w ten
sposób, że na sztywno 100 osób ma być na jednym łączu a drugie 100 na
drugim.

W tej chwili mam odpalony LB i niestety nie działa maskarada - czy coś się
zmienia w jej ustawianiu przy takiej konfiguracji, do tej pory korzystałem z
IPTABLES i za każdym razem działało. Sęk w tym, że teraz jak LB jest
aktywny, faktycznie rozkłada obciążenie na dwa łącza, ale użytkownicy mają
dostęp do netu tylko przez proxy. Żadne inne usługi nie działają.

iptables -F -t nat
iptables -X -t nat
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth3 -p tcp --dport 80 -j DNAT --to
10.10.10.1:8080
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.10.10.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE

Może po prostu w jakis inny sposób trzeba odpalić maskarade? Coś
dokonfigurować?

Paweł Stafijowski