2 łącza do Internetu na jednym serwerze

Roman Niewiarowski newrom w rp.zax.pl
Nie, 1 Wrz 2002, 18:38:37 CEST

dnia Sun, Sep 01, 2002 at 05:26:47PM +0200, Paweł Stafijowski napisal(a):

> Mój błąd. Nie dopowiedziałem wszystkiego. teoretycznie Ma to działać w ten
> sposób, że na sztywno 100 osób ma być na jednym łączu a drugie 100 na
> drugim.

ip rule from 192.168.1.0/24 table 201
ip rule from 192.168.2.0/24 table 202

ip route add default nexthop dev eth0 table 201
ip route add default nexthop dev eth1 table 202

i powinno rozkladac tak jak chcesz.

> W tej chwili mam odpalony LB i niestety nie działa maskarada - czy coś się
SOA#1

> iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.10.10.0/24 -o eth0 -j MASQUERADE
hmm a gdybys usunal -o eth0 ? bo wietrze tu problem chocby z tym ze masz 2
urzadzenia wyjsciowe a w regulce wskazujesz tylko jedno.

> Może po prostu w jakis inny sposób trzeba odpalić maskarade? Coś
> dokonfigurować?
u mnie chodzi 'z kopa' ale AFAIR bez wskazywania interfejsu :)

pozdr
newrom
--
Klekot 440 LTD (c) P-street Garage Crew