Kolejna kwestia nawrocnego.

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Pią, 4 Kwi 2003, 11:34:38 CEST

Witam.

Dnia 03-04-04 11:09, Użytkownik Michal Abramowicz napisał:

> A kurde mówisz ze w RH sie da a w PLD sie nei da, bosz poszukac
> juz ciężko samemu w twoim działającym redhacie ? jak to jest
> skonfigurowane ?

Kurde, a kwestia marnowania czasu przemawia do ciebie? Moze nie mam
czasu na takie szukanie, wiec szukam gotowych rozwiazan. Juz dawno temu
porzeszla mi ochota pokazywac wszystkim ze sam potrafie to zrobic, bo
okazywalo sie ze jak bym spytal kipla obok, to bym mial 2h mniej czasu.
Nie mam zielonego pojecia jak to jest skonfigurowane w RH, bo tam
Alt+F11 zawsze dzialal. I kolejna kwestia- nie chce porownywac systemow,
bo to do niczego nie prowadzi. PLD bardzo mi sie podoba w kwesti
oszczedzania miejsca na dysku i paru innych. Ale wiem z doswiadczenia ze
wszystko da sie zrobic- kwestia determinacji i czasu. Prosze cie wiec
abyc nie zaczynal rzucania blotem bo nie tego chcialem. Jesli cie
urazile to sory, ale opisuje swoj punkt widzenia.

> np tak (pod warunkeim ze masz syslog a nie syslog-ng)
> proste jak budowa cepa.
>
> # Log all the mail messages in one place.
> mail.*                                                  /dev/tty11
> mail.*                                                  /var/log/maillog
>
> # All logs on tty12
> *.*                                                     /dev/tty12

Ech... ja mam juz logi na 12 konsoli.. (komunikaty + maile), ale na 11
nic nie widze bo nie dziala Alt + F11... (ile razy juz to pisalem)

> Z tym ze w /etc/inittab sprawdz zeby ci nic nie pisało do /dev/tty11

Sprawdzam...

No i nic na tty11 nie ma. Mam utworzone 1-8 dla runlevel 2-5
pierwsza tez na runlevel 1 z opcjia --noclear

Widze ze nadal mowimy o innych rzeczach. Przypomne na 12 juz wrzucilem
logi, wiec w syslog'u potrafilem sobie poradzic. Kwestia taka, ze nie
moge wejsc na konsole 11!

> No i  w czym problem ? Moze nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

Moze to wy nie czytacie uwaznie. Pisalem: "Dlaczego nie mam konsoli 11
(zawsze umieszczalem tam logi z maila)- chodzi o to, ze jak bior ALT+F11
to zong."... gdzie napisale, ze nie daje rady z syslogiem, bo moze za
bardzo enigmatycznie napisalem obok: "Znaczy niespecjalnie mi
przeszkadza to, ale na 12 mam w tym momencie soro za duzo" - tlumacze na
konsoli 12 mam duzo za duzo (logow!!!). Od siebie dodam, nie obrazalem
ciebie, wic nie zaczynaj obrzucania blotem... OK... Nie jestem
Analfabeta Funkcjonalnym. Umiem czytac ze zrozumieniem.

> Bredzisz.
> cd /usr/share/doc/
> man costam
> Wiec dokumentacji jest tyle samo co w redhacie.

W czerwonym Kapturku masz cos takiego jak "Admin Guilde" (o ile
pamietam..... bo nie mam pod reka). Dowiesz sie w nim jak konfigurowc ta
konkretnie dystrybucje z wykorzystaniem dostepnych w niej narzedzi. W
PLD jak na razie najlepiej mi idzie po analizie skryptow, kodu
zrodlowego itp... A to zabiera mnuuusuto czasu.

--
========
  TomLee

Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.