sasl

Adam Zaleski netlest w netlest.net
Sob, 5 Kwi 2003, 14:50:27 CEST

Hej,

Czy moglby mi ktos pomoc z konfiguracją sasla?
Mam w postfixie w main.cf zrobione takie wpisy..
Chcialem aby przed wyslaniem poczty trzeba sie bylo
logowac (userzy majoncy internet ode mnie tez).
Jesli logowanie nie powiedzie sie to relay acces denied
a jak sie powiedzie to mozna wyslac maila wszedzie.

-- cut main.cf --

# sasl
# server

broken_sasl_auth_clients  = yes
smtpd_sasl_auth_enable = yes
smtpd_recipient_restriction = permit_sasl_authenticated, permit_mynetworks, check_relay_domains, reject_unauth_destination

# client

smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_sasl_security_options = noanonymous

---

Chcialem aby autoryzacja nastepowala przez /etc/shadow wiec zrobilem

[root w zulawy sasl2]# pwd
/usr/lib/sasl2
[root w zulawy sasl2]# cat smtpd.conf
pwcheck_method: saslauthd
[root w zulawy sasl2]#

--

potem odpalilem /usr/sbin/saslauthd -a shadow

i nie wiem czy shadow ma miec uprawnienia wieksze..
testowo to zrobilem..

[root w zulawy sasl2]# ls -l /etc/shadow
-rw-r-----    1 root     postfix     21032 Apr  5 11:00 /etc/shadow
[root w zulawy sasl2]#

Zrestartowalem postfixa
i... jak zaznaczam logowanie w programie pocztowym to w logach mam:

Apr  5 14:33:33 zulawy postfix/smtpd[20114]: warning: SASL authentication
problem: unrecognized plaintext verifier saslauthd

i mail i tak sie wysyla dalej.

Zrobilem cos zle???
Moglby ktos poradzić?