raid padl :-(

Krzysztof Drewicz hunter w pld.org.pl
Sob, 5 Kwi 2003, 20:26:19 CEST

On Sat, Apr 05, 2003 at 04:30:37PM +0200, f16 wrote:
> Witam,
> Mam problem: na PLD z RA+2.4.19 jest raid 1 na dwu dyskach po 80G. Pare
> miesiecy pracowal bez zarzutu, nawet pady npaiecia mu nie szkodzily (ext3).
> 1. Pare dni temu po kolejnym zaniku juz nie wstal. Pisze tak:
> Wlaczanie urzadzenia RAID md0 ........[    ]

Ojej. włączało się raidy około 3-4 lat temu. Za czasów md-tools 0.4,
teraz dzięki :

>             persistent-superblock   0

Ustawieniu tego na jeden, o czym w każdym howto jest, raid sam się
uaktywnia przy starcie i zaczyna naprawiać.

> wiec dodatkowo nie rozumiem dlaczego przy ladowaniu czepia sie o RAID0/linear
> jak tu jak byk stoi ze ma byc RAID1 ??

# modprobe raid1
# raidstart /dev/md0

Jak nie wstanie to
# raidhotadd /dev/md0 /dev/hde1
# raidhotadd /dev/md0 /dev/hdg1

h.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej