Ra TODO, RFC: TODO bind service to ip/interface (Re: Obrazy ISO w Ra: czemu takie stare?)

Nie, 6 Kwi 2003, 03:03:28 CEST

On Sun, 6 Apr 2003, Paweł Gołaszewski wrote:

> IMHO jak KDE 3.1.1 przeleci przez buildery i troszkę "ostygnie" w updates

Akceptowalne :)
Wychodzi na to że jeszcze jakiś czas Ja bęe Ra mocniej zarzadzał ale
zapewne jak Andrzej upora się z perlami jakie są w test to po tym nie
powinien mieć już więszzych kłopotów z pzrejęciem tego :)
Jak mu pomożesz w kompletowaniu KDE samymi zleceniami to szanse wyjścia
tego w takiej formie są już spore :)

Tak czy inaczje z innych zmian jeszcze to Ra to tak samo jak w jak dla Ac
doszedł jeszcze katalog ready, a w obu dojdą także jeszcze drzewka
archive, a jak biorwe się własnie neico mocniej za skrypty do
tranzakcyjnego przenoszenia pakietów miedzy tymi katalogami bo bez tego
nei ma co myśleć o przekroczeniu pwewncyh granicznych predkości ruchów
pakietów w tym wszystkim, których osiagniecie poprzednio w Ra wymagało juz
sporego wysiłku i skupienia (a i tak błędy się przy tym pojawiały).
Ta część w związku z tym że jest neizależna od build automatyki będzie
raczej wchodzić sukcesywnie do użytku w Ra i Ac równolegle.

Tak czy inaczej w związku z pojawieniem się ready dla Ra opracowywanie
takich większych całość jak np. obecna w trakcie generalna aktualizacja
modułów perlowych czy np. KDE powinna być dużo łatwiejsza do
przeprowadzenia.

Jeśli można preosić o małą pomoc to prosiłbym o rozwinięcie dyskusji nad
wprowadzniem mozliwie jednolitego sposobu bindowania usług do konkretncyh
IP (bedzie to potzrebne do infrastruktóry automatycznego podpisywania
pakietów na wydzielonym hoście który już chodzi).
W tym wypadku będzie tu gardłowoe potrzebne bindowanie portmapera i
nfsd (na ep :).
W ramach tego powinna zostać opracowana:
- lista pakeitów które wymagałyby tego typu poprawek (w tej chwili widzę:
  portmaper, nfsd, ntpd, rusersd, walld, rwhod),

- ogólny przykład poprawki na bindowanie ((zapewne pzry okazji
  pojawi się kwestia obsługi przy oakzji ipv6 chopć na począterk ważne
  jest raczej żeby działąło to choć z ipv4).

Powinna takze zostać rozstrzygnięta nazwa przełącznika i słałdni
parametrów tegoż pzrełacznika z linni poleceń które bęzie służyć do
sterowania tym. Moja propozycja to --bind-to-interface=<ip1>,[<ip2>],..]
Nazwę możnaby zmienić o ile już w jakiś programach jest conajmniej kilka
podobnie nazywajacych się przełączników do powyższego.

Propozycja także żeby przekazywane ti IP jako parametry przekazywać w do
skryptóe startowych poprzez /etc/sysconfig/<foo_server>::INTERFACE
podobnie jak to obecnie można robić już w
/etc/sysconfig/rc-inetd/<foo_server>::INTERFACE.

NA obsługę bindowanai poprzez parametr cmdl mozńaby IMHO także poprawiać
te usługi które mają już bindowanie ale obssługują to jakoś po swojemu
żeby mieć jednolity sposób dosępu do tej funkcjonalności.

kloczek