upgrade serwera

Marek Guevara Baun marek.guevara w atm.com.pl
Wto, 8 Kwi 2003, 11:27:45 CEST

Adam Zaleski wrote:

> Czy kernel podczas instalacji systemu kernel linuxa
> instaluje sie z jakimis najczestrzymi modulami i  opcjami
> czy dostosowuje swoją konfiguracje do komputera na którym pracuje?

Zwykle jądro systemu instaluje się wraz z podstawowymi
modułami (w /lib/modules/...), czasami możesz potrzebować
specyficznych modułów z osobnych pakietów (np. kernel-net-*)

Konfiguracja używanych modułów zwykle ma miejsce w pliku
/etc/modules.conf

> Chcce zmienic system na serwerze z red hata
> na pld ale aby zminimalizowac przerwe w działaniu serwera
> chce zainstalowac PLD na twardzielu w domu..

Przed upgrade zbackupuj jeszcze (ale nie przenoś)
zawartość /etc

> a potem tego twardziela
> przełozyc tam do kompa i wykonac tylko kilka poprawek np
> przekompilowac kernela. no i oczywiscie przeniesc całe
> /home..

Przekompilowane jądra może nie być konieczne, chyba
że chcesz osiągnąc konkretny cel.

Przed przenosinami warto sprawdzić czy konfiguracja aplikacji
na nowej maszynie jest taka jak na starej - proste
skopiowanie plików konfiguracyjnych może nie dać oczekiwanego
wyniku.

> Czy linux zainstalowany na kompie u mnie wystartuje tam?

Z dokładnością do rodzaju dysku/jego położenia (SCSI/IDE
master/slave), rodzaju kart sieciowych i innych urządzeń
powinno się udać

Polecam przygotowanie płytki z http://rescuecd.pld.org.pl

--
Marek Guevara Braun