czcionki w QT/KDE

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 13 Kwi 2003, 13:33:01 CEST

On Fri, Apr 11, 2003 at 10:27:40PM +0200, Bartłomiej Ogryczak wrote:
> Witam,
> W różnych aplikacjach nie-KDE-owych jeśli wybiorę np. czcionkę
> Abobe Courier 12pt, to mam ładną nieskalowaną. W aplikacjach KDE
> przy wyborze takiej samej czcionki mam jakiś badziew[1]. Wygląda
> na to, że bierze pierwszy lepszy Courier jaki trafi. Co z tym
> można zrobić?

Nic. KDE oparte jest o bibliotekę Qt. A Qt jest robione tak, aby było
"przenośne". Autorzy Qt ciekawie tę przenośność rozumieją: skoro w
Windows nie ma czegoś takiego jak "font foundry" ("Adobe" w tym
przypadku to właśnie "foundry"), to w Qt też nie będzie możliwości
wyboru tego. Zresztą podobnie jest z innymi parametrami fontów, które
można wybrać w X11, a których nie ma w Windows.  Zgłaszałem to im
jeszcze gdy działałem w ekipie KDE. Olali to. Wtedy właśnie "obraziłem
się" na Qt i KDE i trzymam się od tego z daleka.

Pozdrowienia,
        Jacek