czcionki w QT/KDE

Bartłomiej Ogryczak 0neg w poczta.gazeta.pl
Nie, 13 Kwi 2003, 20:01:15 CEST

Jacek Konieczny wrote:

> Nic.

A jednak się dało.

> KDE oparte jest o bibliotekę Qt. A Qt jest robione tak, aby było
> "przenośne". Autorzy Qt ciekawie tę przenośność rozumieją: skoro w
> Windows nie ma czegoś takiego jak "font foundry" ("Adobe" w tym
> przypadku to właśnie "foundry"), to w Qt też nie będzie możliwości
> wyboru tego.

A jednak jest. W dosyć dziwaczny sposób zapisuje się dane o takim
foncie, ale jest. Np. w quantarc wygląda to tak:
	Font=Courier [Adobe],12,-1,5,50,0,0,0,1,0
Osobiście wolałbym standardowy sposób z X11.

> Zresztą podobnie jest z innymi parametrami fontów, które
> można wybrać w X11, a których nie ma w Windows.  Zgłaszałem to im
> jeszcze gdy działałem w ekipie KDE. Olali to. Wtedy właśnie "obraziłem
> się" na Qt i KDE i trzymam się od tego z daleka.

Nie widzę rozsądnej alternatywy. GNOME mi się nie podoba.

bart
--
"Víte, jaký je rozdíl mezi jablkama a Win98? No jablka padají jenom na podzim."
   bart @bart.w-wa.pl || http://bart.w-wa.pl || http://faq.pl/php/