przyszłość

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Śro, 16 Kwi 2003, 01:01:40 CEST

Mniej wiecej Tue, Apr 15, 2003 at 04:03:19PM +0200, zainteresowany Piotr Szymański rzekl:

> Czyli pewnie przestarzalosc wersji oprogramowania tez.

A jeśli to nie ma większego znaczenia? a może to sobie stoi ruterek z
lokalnym dhcp, jakimś kesz-dnsem i ew. proxy. To jakie ma znaczenie czy są
tam świeże rzeczy? No dobra, net-snmp zamiast ucd-snmp, coś jeszcze? a
czas jaki musisz poświęcić na postawienie wystarczajaco uszywnionego
systemu z takiego RH jest nieporównywalny.

> aktualnosci czyli? Nie za bardzo rozumiem, co mialo by byc aktualnoscia?

Info, że została podjęta decyzja o usuwaniu obsoletes i ,,można się naciąć
na konflikt, jesli ktoś zrobi instalacje nieuważnie, a do tej pory było
inaczej''.

> Nowa
> wersja, uaktualnienie jakies? Jest ich masa, do tego sa one zupelnie
> niedostepene dla uzytkownika, bo leza w cvs a na buildery nie trafia poki co.

a jak trafią to że są już na ftp w tescie i bierzta i testujta
że kernel należy panicznie szybko :-) wymienic bo jest lewy, ludzie się
przyzwyczajają do wrażenia bezpieczeństwa PLD i potem jest szok, bo się
ktoś wrypał

> Plany... Takowych nie ma.

że BĘDZIE 1.1, że Ac będzie nieprędko, dla kogoś może to nie być
oczywiste.

> Innej strategii nie bedzie, bo pld jest z zalzoenia dystrybucja
> serwerowa i jakiekolwiek zmiany moglyby naruszyc jej stabilnosc, co odbiloby
> sie na adminach, w tym tych "prostych".

i to powinno być napisane dużymi literami; jeśli komuś odpowiada, to
zapraszamy, jeśli nie to niech  nie wyrabia sobie błędnej wizji czym i
dla kogo toto jest zanim zrozumie czemu...

> Nie bedzie budowana spolecznosc, bo nie ma na czym. Na ra?
na ra pre1.0 się całkiem spora zbudowała, a jak się w około rozniosło, że
1.0 już jest stable... wyrosło na tym b. dużo serwerów

> Ja do pld
> przyprowadzilem 2 kumpli, goscie sie nzja na linuksie b. dobrze, mogliby
> naprawde niezle pomoc w rozwoju, jeden sieciowy maniak, zna slacka na wylot,
> drugi debianowiec, ktory leci na testing. Jak zobaczyli 1.0, to podziekowali,
> a pakietow ac nie mieli zamiaru przebudowywac od zera.

to trza ich było na nesta wysłać :-) poza tym slakowiec i nie miał ochoty
pobudować? to się kłóci z moim (bzdurnym) stereotypem slakowca ;->

> Nie wyjdzie, bo uzytkownicy najczesciej chca nowosci i bajerow, ktorych nie
> chca admini, mozna wypracowac kompromis, to fakt, tylko predzej to bedzie
> kompromis w stylu chcesz cos nowszego to se zbuduj.

Zależy na jakim poziomie są userzy, nie przekonasz mnie, że Panie dla
których najciekawszym elementem kompa są wygaszacze, chcą żeby znowu nie
umiały nic znaleźć, bo im ktoś gnoma 2.2 zamontował

> newbies, bo to czesto oznacza wykonanie tandetne, rezygnacje z lepszych ale
> truddniejszych w obsludze rozwiazan na korzysc tych gorszych.

Ale nie wszyscy mają wystarczajaco dużo czasu i ochoty, żeby być na
bierząco i to wcale nie muszą być nowicjusze, po prostu mają co innego do
roboty

> Tzn. czym ma sie chwalic? Ra? Znam osoby z teamu PLD ktory ra krytykuja caly
> czas. Lepiej zeby userzy przecietni nie widzieli ra, bo wtedy zupelnie straca
> zaufanie.

eee tam, przeciętny user nie zobaczy takich.... moja babcia mawiała:
,,Głupi nie zauważy, a mądry będzie myślał, że tak ma być''

> Nie chcemy, bo nie mam zamiaru odpowiadac na pytania od ktorych w rh np. jest
> tech support. A tym bardziej jesli dotycza ra.

Kilka osób przekonałem, tylko dzięki gwarancji supportu z mojej strony ;-]

> Szczerze? Wole miec porzadne dystro z ktorego korzysta 60 osob niz srednie
> ktore ma x tysiecy userow.

ale dużo userów oznacza zwiększone testowanie, a co za tym idzie
statystyczne polepszenie

Podsumowując: pomyśl małoskalowo :-) są admini małych systemów, im się nie
opłaca żyć dystrybucją. Po prostu.

--
Zbyniu