przyszłość

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Śro, 16 Kwi 2003, 11:58:43 CEST

Dnia śro 16. kwietnia 2003 11:27, Tomasz Kłoczko napisał:
> Wybacz ale to jest niespójne. Pozwól że przenalizuję to nie co co
> napisałeś.

Analiza jest dobrą rzeczą jeśli jest robiona z nastwieniem bardziej na
dyskusję niż na walkę. Mam wrażenie że całą dyskusję odbierasz jako atak na
swą osobę, a przecie chodzi (przynajmniej mnie) o dyskusję.

Może i ciąg logiczny był w mym mailu zakłócony, ale chyba nie aż tak że było
to nieczytelne.

A precyzując:
- dlaczego propozyjcja rozbicia distra? Dlatego że IMHO czegoś innego oczekuje
się po distrze na serwie a czegoś innego po distrze na workstacji.

Na serwie distro ma być stabilne... przede wszystkim stabilne i bezpieczne.
Nie trza tam zwykle nowości i wodotrysków. I to jest IMHO w PLD świetne.

Na workstacji bezpieczeństwo i czasem super stabilność można "przechandlować"
za włąśnie "wodotryski".

Jeśli w PLD są ludzie którzy chcą i tego i tego, a czasem włażą sobie w drogę
(vide problemy kiedy ktoś wrzucił na ftp coś co innym sprawia problemy... a
zrobił  to dlatego, że chciał dodać nową funkcjonalność) to czemu nie
umożliwić im bezkonfilktowej pracy?

> Dalej .. albo nie wiesz albo nie zdajesz sobie sprawy z tego, że *ŻADEN*
> pakiet w formie binarnej jak jest dostarczana w dystrybucji nie jest
> zależnby od tego czy będzie to używane na srv czy wks.

Aż takim lamą nie jestem, aby nie zdawać sobie z tego sprawy. Nie chodzi mi o
to że przebudowuje się dany pakiet pod kątem serwera czy workstacji (choć ja
tak na przykład robię np. z Sambą... na workstacji mam czystą na serwerach
mam ldapową). Chdzi o to że o ile na workstacji dla jakiegoś "wodotrysku"
jestm skłonny zainstalować pakiet, który nie jest super stabilny, to na
serwerze w życiu tego nie zrobię. Przykładem może być np. kernel... używanie
2.2 na serwach było ZTCW bardzo uzasadnione przez długi okres dzieciństwa
2.4.. ale na workstacji często konicznością było posiadanie 2.4 (np. nowe
płyty).

> Ergo: stawianie tego typu kwestji wynika albo z niewiedzy albo z tego że
> wisna idzie wpływ zmeiniajacej się pogody odciska swoje piętno na
> możliwościach wiązania faktów sznurkiem, albo poprostu nie masz wiedzy
> wystarcającej do stawiania tez wskazujacych przyszłe kierunki rozwoju PLD.

Jak pisałem jest userem... moze nie zupełnym newbie, ale żadnym tam
wyjadaczem. Tak więc podstawową wiedzę mam. Śledzę dyskusje na listach PLD,
rozmawiam ze znajomymi którzy o PLD się otarli... często też w ramach mej
wiedzy służę im pomocą... i wiem jakie problemy im doskwierają i o co się
pytają.

W żadnym wypadku nie uzurpuję sobie prawa do wyznaczania przyszłych kierunków
rozwoju PLD. Napisałem co sądzę bazując na mym, skromnym jednakże,
doświadczeniu w tej materii. Ale chyba dyskusja polega na tym aby ja
prowadzić a nie przemilczeć.

Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics
Department of Optoelectronic
e-mail: worf w optics.polsl.gliwice.pl