przyszłość

Śro, 16 Kwi 2003, 12:16:44 CEST

On Wed, 16 Apr 2003, Adam Szpakowski wrote:

> Analiza jest dobrą rzeczą jeśli jest robiona z nastwieniem bardziej na
> dyskusję niż na walkę.

Z nikim nie mam zamiaru walczyć.

> Mam wrażenie że całą dyskusję odbierasz jako atak na
> swą osobę, a przecie chodzi (przynajmniej mnie) o dyskusję.

Odłuż wrażenia na bok i skup sięna tym czy analiza jest poprawna.
Jeżle inei to wątek powinien być w tym miewjscu zamknięty o ile nie mozę
być przedstawione coś co byłoby spójne.

> Może i ciąg logiczny był w mym mailu zakłócony, ale chyba nie aż tak że było
> to nieczytelne.
>
> A precyzując:
> - dlaczego propozyjcja rozbicia distra? Dlatego że IMHO czegoś innego
> oczekuje się po distrze na serwie a czegoś innego po distrze na
> workstacji.

Teraz to już jest ignorowanie tego co napisałem popzrednoi czyli *faktu*
że *ŻADEN* pakiet w formie binarnej nie jest zależny od tego tego czy
bedzie używany na systemie będacym wks czy srv.

> Na serwie distro ma być stabilne... przede wszystkim stabilne i bezpieczne.
> Nie trza tam zwykle nowości i wodotrysków. I to jest IMHO w PLD świetne.
>
> Na workstacji bezpieczeństwo i czasem super stabilność można "przechandlować"
> za włąśnie "wodotryski".

Nie ma żądnych tecnicznych podstaw do teg ożeby cośtu "przechandlowywać".
Zapewne na pdstawie wyjątkowo mało bezpiecznego podejścia MS które w w
ludziach wyrabia skojarzenie że zrobienie czegośco nadaje siena wks musi
wiązać się z pogorszeniem bezpieczeństwa było podstawą takiego nawoływania
do "przechandlopwywania". Solaris na Intela jest za darmo. Zainstaluj
sobie kiedyś i skonfiguruj jako stacjęroboczą, a będziesz miał żywy
przykład tego że jest ot tylko "skojarzenie.
Rzuc na bok skojarzenia i zacznij się przygladać faktom dokłądnei takimi
jakimi są. Jeżlei tego nei zrobisdz to mówię od razu ze nie mamy o czym
dalej rozmawiać.

> Aż takim lamą nie jestem, aby nie zdawać sobie z tego sprawy.

To dlaczeog już w drugim liście skolei wypowiadasz się w taki sposób który
ignoruje ten fakt ?

> Nie chodzi mi o to że przebudowuje się dany pakiet pod kątem serwera czy
> workstacji (choć ja tak na przykład robię np. z Sambą... na workstacji
> mam czystą na serwerach mam ldapową). Chdzi o to że o ile na workstacji
> dla jakiegoś "wodotrysku"  jestm skłonny zainstalować pakiet, który nie
> jest super stabilny, to na serwerze w życiu tego nie zrobię. Przykładem
> może być np. kernel... używanie 2.2 na serwach było ZTCW bardzo
> uzasadnione przez długi okres dzieciństwa 2.4.. ale na workstacji często
> konicznością było posiadanie 2.4 (np. nowe płyty).

Nadal nie widże związku. Pzrestań pisaćo "wodotryskach" i zejdź do nazw
konkretnych pakietów, a przekonasz się masz złudzenie istnienia jakiś
"wodotrysków".

kloczek