przyszłość

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Śro, 16 Kwi 2003, 12:54:06 CEST

Zbyniu Krzystolik <zbyniu w geocarbon.pl> [16-04-2003 11:39]:
> Mniej wiecej Wed, Apr 16, 2003 at 02:14:13AM +0200, zainteresowany Radoslaw Zielinski rzekl:
> Yy, jak zamontuję sobie 2 serwery czegoś i one słuchją domyślnie na
> 0.0.0.0, to któryś będzie miał pecha. Jeśli do tej pory było tak, że
> zainstalowanie 2 powodowało wyrzucenie 1 i _ludzie się do tego
> przyzwyczaili_, to zmiana polityki w tej kwestii powinna byc im ogłoszona.

OK.

Może skrócę, bo nie chce mi się już dłużej flejmować na ten temat:
czepiłem się tu użycia określeń ,,konflikt'' i ,,naciąć się''.  Ich
pejoratywny wydźwięk sugeruje, że wycinanie zbędnych Obsoletes popchnie
PLD o krok w kierunku dystrybucji ,,na serwery z adminami-hardkorowcami'',
podczas gdy... ma to sprawić, że będzie bardziej przyjazna. :-)  Nie mogę
w tej chwili przypomnieć sobie nic bardziej wpieniającego (w związku ze
sprawami okołoRPMowymi ;-), niż sytuacja, w której jakiś pakiet wyleci
mi z systemu pomimo, iż sobie tego nie życzyłem.

> I to właśnie uważam za news PLD ostatnich godzin.

To fakt, że przydałby się sposób informowania nie czytających pld-devel
o różnych ogólniejszych zmianach...

Myślałem o tym już wcześniej o tym, ale raczej w kształcie pld-traffic
(na wzór kernel-traffic).  To byłaby ciężka sprawa, bo wymaga pracy
osoby, mającej swobodny styl pisania i dużą ilość wolnego czasu
(regularnie).

Dopiero teraz przyszło mi do głowy, że możnaby rozwiązać to znacznie
prościej -- listą dyskusyjną low-traffic z moderatorem, na którą tego
typu informacje podsyłaliby deweloperzy po wykonaniu jakiejś zmiany.
Żeby to działało, potrzebna byłaby współpraca całego teamu.  Format
maili możnaby sformalizować, podając szablon (pola np.: krótki opis,
długi opis, stopień ,,inwazyjności'', zależne pakiety...).  Takie coś
dałoby się też automatycznie wystawiać na WWW.

Myślę, że byłoby to przydatne.  Komentarze?

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]