przyszłość

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Śro, 16 Kwi 2003, 13:07:33 CEST

Dnia śro 16. kwietnia 2003 12:16, Tomasz Kłoczko napisał:
> Z nikim nie mam zamiaru walczyć.

Pewnie i tak jest, ale wrażenie z czytania Twych odpowiedzi są... wiem...
wrażenia -> odłożyć na bok.

> Teraz to już jest ignorowanie tego co napisałem popzrednoi czyli *faktu*
> że *ŻADEN* pakiet w formie binarnej nie jest zależny od tego tego czy
> bedzie używany na systemie będacym wks czy srv.

Ok... tu masz rację... pakiety z distra w *formie binarnej* są niezależne.
Chodziło mi o to co się na serwie i workstacji używa... ale to fakt... nie
jest to "pakiet w formie binarnej" a razcej dostosowywanie tego co jest do
swych potrzeb (często specyficznych).

> Nie ma żądnych tecnicznych podstaw do teg ożeby cośtu "przechandlowywać".

Generalnie to prawda... ale czasem idzie się na skróty aby coś osiągnąć.
O ile IMHO na workstacji takie "skróty" są dopuszczalne to na serwie nie.
Dopuszczalne nie znaczy zalecane. Choć tu faktycznie masz rację... nie jest
to raczej działanie na poziomie distra, ile na poziomie konfiguracji i
własnego widzimisię.

> Nadal nie widże związku. Pzrestań pisaćo "wodotryskach" i zejdź do nazw
> konkretnych pakietów, a przekonasz się masz złudzenie istnienia jakiś
> "wodotrysków".

IMHO brakuje możliwości aby był jasno określony dostęp do:
- kernel 2.4
- gnome 2.2 czy kde 3.1 (choć to ma się ponoć zmienić... pisałeś coś o
posłaniu 3.1 na buildery i do updates).

Wiem ze to było wałkowane wiele razy... ale to są rzeczy o które mnie znajomi
męczą. Czy są to "wodotryski"? Pewnie z punktu widzenia serwera tak.
Szczególnie desktopy.

Może to ja jestem zbyt niecierpliwy. A może to faktycznie sprowadza się do
tego że w PLD jest generalnie problem z dokumentacją. Jest w kilku miejscach,
ale często jest niespójna. Ale też generalną prawdą jest, że aby prowadzić
stabilną dokumentację jakiegokolwiek projektu trzeba włożyć ogromną ilość
pracy (sam coś takiego ostatnio robię i cierpię :-) ).

Tak więc biję się w piersi, po pomysł (dyskusja) z rozbiciem distra był dosyć
kretyński. Chyba dotarło do mnie że wszystko (prawie) leży w dokumentacji i w
dostępie nas czyli userów do niej.

Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics
Department of Optoelectronic
e-mail: worf w optics.polsl.gliwice.pl