przyszłość

Śro, 16 Kwi 2003, 15:32:44 CEST

On Wed, 16 Apr 2003, Adam Szpakowski wrote:

> fakt... to miejsce gdzie początkujący user się rozbija (ja też się kiedyś
> rozbijałem zanim nie przeszedłem na schemat minimum+poldek). Cóż... wygląda
> na to że jeśli mam zamiar coś zrobić aby przyłożyć się do rozwinięcia distra
> to to miejsce też jest dobre.

Oczywiście.
Żebyś był w stanie coś tu zrobić dobrze jakbyś zapoznał sięz tym jak
uzywać klienta cvs w stopniu zapewniajacym Ci możliwośćciągnięcia zasobów
z cvs serwera i gerowanai informacji o zmianach jakei wprowadziłęśdo
zasobów plikach ściagniętych z repozytorium :)

W razie czego informacje podstawowe o tym jak używać cvs klienta powinny
być także po polsku na www.pld.org.pl (w tej chwili nie pamiętam gdzie to
jest).

> A teraz pytanko (choć może powinno ono trafić do innego wątku czy też na
> listę instaler)... czy jest planowane/możliwe dorzucenie instalacji z
> ra-packa 2.4 do instalatora?
> Czy budowa instalatora pozwala na takie
> zabiegi? To powinno podnieść przyjazność PLD dla newbie i pewnie wiele
> osób by ucieszyło.

Obecnie nie ale tak funkcja jest przykładowo w instalatorze Solatrisa i
IMHO dobrze by było żeby nasz instalator miał możliwość wskazania
dodatkowych (włąsnych) repozytoriów pakietów) które instalujacy chce
użyć od razu przy instalacji.
Takze to nie jest nie tyle coś jest potrzebne dla newbe co ma konkretną
wartość użytkową co jest już obsługiwane w innych unices :)

> Ależ istnieją... tylko że czesto przeradzają się w powiedzenie ludzi
> łażących po górach: poszdłem na skróty i doszedłem dwa razy później niż
> zwykle a poza tym spod siniaków skóry nie widać :-).

Dobra .. zgoda że w przypadku gór takie skróty są :)

> W to niestety nie bardzo wierzę (choć bym chciał), ale to już rzecz na
> zupełnie inną dyskusję...

To nie jest kwestia wiary. To jest tylko kwestia techniczna. Wiadomo że te
zaszłe ruchu/założenia maja nie tylko skutek tecniczny ale takzę wpływają
na styl pracy który skutkuje tym że nawet błędy poprawione przez
producenta oprogramowania nie są pooprawiane przez uzytkowników ponieważ
tym pzrez lata wmawano że nei jest to potzrebne. Skutkuje to jzunie tylko
tym że pojawiają sięrobaki w stylu tego który wykorzystuje byka w mssql
serwerze na którego to byka łata była dostępna juz trzy miesiące
wcześniej. Skutkuje to także tym że nawet sami ludzie w MS uwierzyli w to
co sami publicznie wciskali i .. sami tez nei byli odporni na ten błąd. O
ile devewloperów jest kilka setek czy kilka tysięcy i przestwić ich będzie
łąttwiej to przestawić sposób myślenia kilkuset milonów ludzi na całym
świeciębedzie na tyle trudno że włąsnie MS w miedzyczasie z tych włąnie
powodów może paść.

To że dzisiaj rozmawiamy o jakis"skrótach" cy [potencjalnym "wygoda vs.
bezpieczeństwo" jest też skutkiem tej ciękkiej "pracy" MS marketingu :)

Podsumowując: nie ma najmniejszego sensu wpuszczać się w podobny kanał
już na początku :)

kloczek