przyszłość

Michal Zawalich michuz w pld.org.pl
Czw, 17 Kwi 2003, 00:13:52 CEST

Dnia 2003.04.16 11:58, Adam Szpakowski napisał(a):
[...]
> A precyzując:
> - dlaczego propozyjcja rozbicia distra? Dlatego że IMHO czegoś innego
> oczekuje
> się po distrze na serwie a czegoś innego po distrze na workstacji.
>
> Na serwie distro ma być stabilne... przede wszystkim stabilne i
> bezpieczne.
> Nie trza tam zwykle nowości i wodotrysków. I to jest IMHO w PLD
> świetne.
Tzn mamy wrócić do kernela 2.0? Poza tym nie wszystko można zrobić na
kernelu 2.2 co się da na 2.4, a stabilność danego jajka to rzecz mocno
dyskusyjna.

> Na workstacji bezpieczeństwo i czasem super stabilność można
> "przechandlować"
> za włąśnie "wodotryski".
Tzn? Może jakieś przykłady pakietów gdzie jest uprawiany tego typu
handel.

> Jeśli w PLD są ludzie którzy chcą i tego i tego, a czasem włażą sobie
> w drogę
> (vide problemy kiedy ktoś wrzucił na ftp coś co innym sprawia
> problemy... a
> zrobił  to dlatego, że chciał dodać nową funkcjonalność) to czemu nie
> umożliwić im bezkonfilktowej pracy?
Jak ktoś ma inną koncepcję odnośnie danego pakietu zawsze może dojść do
porozumienia z drugim developerem. W ostateczności może zrobić osobny
branch.

> [...]
> tak na przykład robię np. z Sambą... na workstacji mam czystą na
> serwerach
> mam ldapową). Chdzi o to że o ile na workstacji dla jakiegoś
> "wodotrysku"
> jestm skłonny zainstalować pakiet, który nie jest super stabilny, to
> na
> serwerze w życiu tego nie zrobię. Przykładem może być np. kernel...
> używanie
> 2.2 na serwach było ZTCW bardzo uzasadnione przez długi okres
> dzieciństwa
> 2.4.. ale na workstacji często konicznością było posiadanie 2.4 (np.
Jak pisałem wcześniej stabilność danego kernela jest zawsze mocno
dyskusyjną kwestią. Zawsze można podać jakieś kontrprzykłady że jest na
odwrót. IMO kontynuowanie rozmowy w tym kierunku jest bez sensu.

> [...]
> PLD,
> rozmawiam ze znajomymi którzy o PLD się otarli... często też w ramach
> mej
> wiedzy służę im pomocą... i wiem jakie problemy im doskwierają i o co
> się
> pytają.
>
> W żadnym wypadku nie uzurpuję sobie prawa do wyznaczania przyszłych
> kierunków
> rozwoju PLD. Napisałem co sądzę bazując na mym, skromnym jednakże,
> doświadczeniu w tej materii. Ale chyba dyskusja polega na tym aby ja
Mimo wszystko nie widzę problemu. 90% pakietów dla wks i srv jest ta
sama. Natomiast nie widzę potrzeby blokowania różnych kierunków rozwoju
dystrybucji przez jakieś z góry nałożone ramy. IMHO to w PLD jest
najlepsze, jest tu duzo więcej demokracji niż przy takim debianie [1].

Pozdrawiam
Michał Zawalich

[1] Takie mam odczucia