przyszłość

Adam Skowronski tytus w oldfield.org.pl
Czw, 17 Kwi 2003, 11:50:00 CEST

Paweł Gołaszewski wrote:

> Najśmieszniejsze jest to, że _najlepsze_ podręczniki dla początkujących...
> zrobią początkujący. Ci, którzy trochę umieją zapominają często o takich
> rzeczach, które dla nich są zbyt oczywiste, albo robią się nudni, bo mówią
> o banałach szczegółowo...

Śmieszne jest również to, że Ci początkujący, mają tak nikłą wiedzę,
albo tak nikłe mniemanie o swojej wiedzy, że boją się zbłaźnić.
Ja jestem w miarę początkujący, ale nie ośmieliłbym się pisać o moich
problemach, bo rozwiązania ich są tak banalne i tak związane z
nieznajomością podstawowych zasad działania linuxa, że tak naprawdę nie
powinny zaistnieć. No i są niczym w porównaniu do problemów z iptables,
php, ssh, apaczem itp, poruszanymi na tym forum.

Z drugiej strony warto by utworzyć coś w rodzaju forum, ale ono by
wymagało pewnej organizacji - wydaje mi się że doświadczonego
moderatora, który mógłby ocenić problem i chociaż do odpowiedniej
kategorii dodać. Tylko coś takiego ma sens chyba jako ogólnolinuxowe
forum (coś takiego jak forum newbie na linuxnews.pl, ale tamto wydaje mi
się fatalnie zorganizowane, to znaczy - nie zorganizowane), a nie
PLDonly, chociaż jak wiadomo, PLD w niektórych miejscach się różni - ja
na przykład dopiero dzisiaj się dowiedziałem jak konfigurować w PLD
interfejsy sieciowe, chociaż z sieci korzystam od początku i pamiętam że
miałem problem z konfiguracją, chociaż nie pamiętam, jak sobie z nim
poradziłem. Gorzej. Zapomnę o tym sposobie i jak będę jeszcze raz to
robił to znowu będę się męczył.

I jeszcze jeden pomysł - pojawia się na listach wiele problemów.
Niektóre z nich są rozwiązywane wolno, niektóre szybko a niektóre nawet
od ręki. To że są problemy rozwiązywane od ręki, oznacza, że jest spora
odległość w danym temacie pomiędzy pytającym a odpowiadającym, która
powinna być wypełniona. Pomyślałem sobie o propozycji takiej nowej
świeckiej tradycji o podsumowaniu rozwiązania problemu - np. mail na
jakiś określony adres, jaki był problem, jak został rozwiązany, jaka
była ścieżka postępowania, co działało, a co nie. Oczywiście taki mail
powinien być wysłany przez wdzięcznego zadającego pytanie.... Czy ja
jeszcze raz wynajduję koło?

PS. A przy okazji - znalazłem małe bugi w dwóch rzeczach - ppp i
ustawieniach klawiatury. Nie czuję sie na siłach poprawić to
samodzielnie (ja je obeszłem), ale może mógłbym z kimś o tym
porozmawiać? Kto jest taką osobą?
PS2. Przepraszam za wodolejstwo.

Adam

--
Adam Skowronski       | Szef Panstwowej Komisji Wyborczej Ferdynand
tytus w oldfield.org.pl | Rymarz powiedzial,ze w czasie wyborow nie