PLD otwarte

Marcin pld-user w o2.pl
Czw, 17 Kwi 2003, 15:05:50 CEST

> -- PDC 20276 i startem z niej Linuksa (od wczoraj w końcu udało mi się
> zapanować nad tym)
> Hm... mozesz napisac cos wiecej... bo tez mam kontroler promise (co prawda
> starszy model) 100 TX LITE.. i mi sie startowac z raida0 nie udalo... z
> gory thx..

OK pisałem dzisiaj to na apcoln to tu przekleję:

Po skompilowaniu i odpaleniu Linuksa z kernela 2.4.20 (poprzednio miałem
2.2.20) system zobaczył poprawnie kontroler PDC20276 (Promise FastTrak
133 'Lite') wbudowany w płytę MSI. Po przepięciu dysku 'systemowego' z
/dev/hda na /dev/hde zmieniłem wpisy w /etc/fstab pozostawiając
/etc/lilo.conf bez zmian - system (PLD 1.0 Ra) ruszył bez problemu.
#v+
Pytanie - czy BIOS płyty na czas startu podaje jakieś podmienione
informacje do 'loadera systemu' czy ogólnie samemu LILO jest to w
zasadzie obojętne, bo traktuje dysk z jakiego wystartował jako /dev/hda ?
#v-
Reasumując - da się uruchomić Linuksa z dysku podpiętego do softwarowego
RAIDa znajdującego się na płycie głównej, tylko trzeba odpowiednio
przygotować kernel (obsługa FastTraka).

Marcin

PS Całe szczęście że taśmy IDE i gniazda w dysku (Seagate Barracuda III
40GB) wytrzymały przepinania (ok. 30 razy "tam i z powrotem" jak Hobbit ;-))