siec radiowa

Pawel Bernadowski pbern w wilnet.info
Sob, 19 Kwi 2003, 11:57:37 CEST

On Sat, 19 Apr 2003, Piotr Chmyłkowski wrote:
> 1. Jakie kupic karty sieciowe, zeby dzialay pod Linuxem (22Mbps)?
Nie wiem czy jestes swiadom, ale 22Mbps to masz na odleglosci
kulkudziesiecu metrow (o ile urzadzenia sie widza).

> 2. Troche bardziej skomplikowane: W budynku A mam juz doprowadzona siec
> kabelkiem. Siec musze dorpowadzic do budynku B droga radiowa. Poza tym
> fajnie by bylo, gdyby w budynku B byla siec radiowa. Moje pytanie: Czy
> wystarczy, ze w budynku B postawie AccessPointa a w budynku A komputerek z
> karta radiowa? Czy musze kupic dwie karty, zestawic polaczenie p2p miedzy
> nimi, i do tego AccessPoint? Aha, odleglosc miedzy budynkami to okolo
> 200m, po drodze jest drzewo. Podejrzewam, ze nie musze uzywac, zadnych
> dodatkowych anten, dobrze mysle?
Skoro masz drzewo to na 100% musisz uzyc dodatkowych anten...
zreszta na 200m na wbudowanych antenach to bedziesz mial okolo 1-2Mb.

Co do urzadzen to polecam platforme linksysa ale z wgranym oprogramowaniem
dlinka. Bo narazie linksys obsysa z oprogramowaniem, ale ma extra
platforme.

Pawel Bernadowski
GG 3377
admin (at) wilnet.info